Oostende, out of control!

Oostende, een paradijs!

Oostende, nog altijd de allermooiste stad die ik ken.   Nergens voel ik me zo goed als ik me voel in Oostende.   We hebben een fantastisch strand met een mooie zeedijk, we hebben potentieel met een haven, we hebben een station, we hebben een luchthaven, we hebben aansluiting met de autostrade….

Natuur hebben we al lang niet meer, in tegenstelling tot onze concurrenten uit Zeeland en de Opaalkust.   Die hadden een langere termijn visie dan onze eerdere bestuurders.   Die hebben kunnen weerstaan aan de lokroep van de betonboeren!

We ademen kunst, we spreken het mooiste dialect, we hadden de leukste uitgaansbuurt, het zou economisch goed kunnen gaan….Oostende is een stad met evenveel mogelijkheden als Monaco!   Maar daar stopt het ook…..

In het verleden hebben we het al gehad over de achteruitgang maar het gaat precies nog sneller dan verwacht!   In de laatste weken hebben we problemen gehad met illegalen die veelvuldig het treinverkeer verstoren, met vechtpartijen tussen buitenlandse groepen, overvallen, een kraakpand dat is uitgebrand, vechtpartijen in de Langestraat.   Jongerenfuiven die totaal uit de hand lopen met heel veel agressie en vandalisme….

De mentaliteit in Oostende is op z’n mooist gezegd naar “de kloten”, net als de reputatie.  Als ik op m’n facebook-account een foto post over hoe mooi Oostende is dan komen daar altijd maar opmerkingen over dat het hier gevaarlijk is.   Zo denken mensen over Oostende…

Het is toch wel heel erg ver gekomen dat mensen zo denken, maar het ergste van al is dat ik ze kan begrijpen.   Het is waar, het gaat niet goed met Oostende.    Helaas denk ik dat er eigenlijk niemand echt van wakker ligt.

Waar is de jeugd?   Waar zijn de idealisten?   Waar zijn de mensen die trots zijn op Oostende en om Oostendenaar te zijn?  Waar blijven die initiatieven?   Wat doet de politiek hieraan?

Oostende mist een beleid op langere termijn, waar gaan we economisch naartoe?   Hoe zal Oostende in 2020 zijn?   Heeft er daar iemand al over nagedacht?

Als er niets zal gebeuren dan wordt Oostende een sociaal kerkhof!

2 thoughts on “Oostende, out of control!

  1. zo goed ken ik oostende niet ben van gent.Ik weet wel dat pakweg 50j geleden het anders was en misschien zelfs maar 20j geleden.
    Er zou daar nog een mooie belle -epoque wijk over blijven? Groot station die jammer zijn internationale allures kwijt door de TGV en Thalys.Calais profiteert daar van want nu is daar de poort naar UK.Mooie kathedraal en wellicht nog meer.
    Uiteraard blijft het strand ende dsuinen over en economisch gelukkig de haven daar zijn we in gent ook fier op.
    Waar is de tijd dat echte internationale treinen daar stopten voor bijna heel europa
    tot 1995.Wat ik denk: europa gaat belgie in palmen ze zijn al goed bezig en nu nog de energie markt we gaan afhankelijk worden vd grote europese landen die wel een betere visie in voordeel hebben.Zo is dat.

  2. het is een feit wat u zegt.
    maar waarom zouden de jeugd vechten voor iets dat al kapot.
    ingaan tegen de vreemdelingen leid enkel tot vechtpartijen waar wij het slachtoffer van zijn want enkel oostendenaars worden opgepakt (heb ik al meerdere keren zelf gezien)
    en ten laatste wij gaan hier toch niet kunnen wonen met de prijzenmarkt, het enige dat de jeugd hier kan kopen is een appartementje van sleuyter, dan liever een huisje in een andere stad waar je wel na 18 uur kan buiten komen zonder vreemdelingen die je lastig vallen

Geef een reactie

